2 Şub 2012

Deniz Doğruyol My Paper Art


Kağıttan sadece gemiler yapılabileceğini düşünürdüm Deniz Doğruyol'u tanıyana kadar. Meğer o hikayeler yaratıyormuş kağıtlarından, hem de her biri şaheser kıvamında olan... Birbirinden enfes tasarımların sahibi Deniz Doğruyol ile çok keyifli bir röportaj yaptık İşte karşınızdaaaa o hikayenin baş kahramanı ve kağıttan yarattığı hikayeleri...


1) Bu hikayenin başkahramanı olarak bize biraz Deniz Doğruyol'u anlatır mısınız?
   Güzel Sanatlarda Sinema Televizyon/ Fotoğrafçılık okuduktan sonra reklam sektöründe çalıştım.Benim çok uzun senelerdir hayalim , isteğim ; doğal malzeme ile tasarım yapmaktı fakat çıkış noktamın ne olacağı konusunda fikrim yoktu.Bir çok farklı doğal malzemeyi denedim aslında, kağıtla karşılaşıncaya ve aşkımız başlayana kadar.... Herzaman sıradışı olan işler beni heycanlandırmıştır. Yaşamın içindeki o düzlükte fark yaratan ve bir o kadar da kendine özgü kalmayı başarabilen halleri seviyorum ve ilgi çekici buluyorum aslında.Dolayısı ile benim tasarım anlayışımın çıkış noktası; olağanın dışına çıkmak isteyen gözlerin ihtiyacını karşılamak üzereydi.
Deniz My PAPER ART markası da tamamen bu anlayışla oluştu ve kendi hikayesini anlatmaya başladı... Hergeçen gün yeni hikayeler ekleyerek anlatmaya devam ediyor.
  

2) Kağıttan bir hikaye yaratmak fikri nasıl oluştu? Ben dahil bir çok kişinin ilk kez karşılacağı türde bir yaratıcılık örneği de bu!
   Kağıtla tanıştıktan ve çalışmaya başladıktan sonra aşık oldum diyebilirim. Başlangıçta sadece sevdiğim şeyi hobi olarak yapmak üzere çıktığım bu yol, beni bambaşka bir dünyada aşık olduğum işimi yapar hale getirdi...Tamamen kağıtla birlikteliğimden doğan kendimin geliştirdiği tekniklerle hergeçen gün yenilerini ekleyerek ''ben kağıdı hayatımızın içinde başkalaştırıyorum'' ve onu yaşanabilir binbir formda tasarlıyorum.Markamın adının Deniz My Paper Art olma nedeni de budur.
''Kağıttan hayaller'' KAĞITTAN YENİ BİR DÜNYA OLSA ? nasıl olurdu acaba diyerek başladım...ve ben kağıttan herşeyi yapıcam dedim bugüne geldim...

3)Tasarımlarınızın her biri belli ki çok emek isteyen, son derece özel işler. Bir tasarımınızı ortalama ne kadar bir zamanda yapıyorsunuz?
   Bu yaptığım tasarımın boyutuna , detaylarına göre çok değişken oluyor. Dolayısı ile bunun için bir zamanla veremem ama herbir tasarım tamamen el yapımı ve birçok süreçten geçerek hazırlandığı için; zamanlaması sevgi, emek ve sabır oluyor...

 4) İşin hammadesi kağıt olunca ister istemez insanların aklında dayanıklılığıyla ilgili soru işareti oluyordur. Ne kadar dayanıklıdır tasarımlarınız ya da nasıl bir yol izliyorsunuz bunun için?
   Her bir tasarımın üstüne 4-5 kat koruyucu vernik kullanıyorum.Dolayısı ile gündelik hayatta bildiğimiz hertürlü malzeme kadar sağlam ve dayanıklı oluyor.En büyük farkı çok büyük baskı ,bir darbe almadıkça, yere düşse bile kırılmıyor.Dolayısı ile aslında bir çok malzemeye göre daha bile sağlam diyebilirim.

5) Eminim her biri sizin için çok kıymetlidir. Peki en çok kıymetliniz hangisi? Ben en çok Milka Karaağaçlı'nın sahip olduğu o manken tasarımınıza bayıldım!
   Ben hiçbirini birbirinden daha kıymetli diye ayıramıyorum.Hepsi ayrı bir keyif, kıymet benim için oluştururken ve her sürecinde.ama eskiye olan hayranlığım ve merakım sebebiyle; sahaflardan topladığım kağıtlar ve pullarla yaptıklarımda extra bir keyif aldığımı itiraf edebilirim.Sahaflarda ve eskicilerde gezip malzeme toplama sürecide en eğlenceli kısmı benim için...Milka Karaağaçlının showroomu için yaptığım mankende tamamen sahaflardan topladığım kağıtlarla yaptığım Milkaya özel bir tasarımdır. 


6)Arkadaşıma, talebi üzerine, erkek arkadaşı için çok güzel bir gitar yapmıştınız. Tek kelimeyle enfesti.. Kişisel tasarımlarınızdan biraz bahseder misiniz? Sevgililer günü öncesi mükemmel bir alternatif olabilir bizlere :)
   Kişiye ve kurumlara özel tasarım, hediye , markalara özel tasarım çok fazla yapıyorum. Kişiye özel tasarımlarım; benim o kişiye bir kaç soru sorup ilgi alanalarını ,anlatmak istedikleri detayları öğrenip ve dökümanları alıp , o detaylar üzerinden bir hikeye oluşturmam oluyor aslında.tasarım yaptığım kişi veya kişilere özel bir parça ortaya çıkıyor dolayısı ile tamemn onların hikayelerini anlatan.ve hayatları boyunca onlara özel bir parça olarak onlarla kalıcak olan.
Kişiye özel tasarım hep benim için hem karşı taraf için ayrı heycan verici oluyor.Çünkü bende her seferinde bambaşka bir hikayenin içinde buluyorum kendimi... 

7) Peki şimdiye kadar sizden istenen en ilginç tasarım neydi?,
   Bir Kağıt Fabrikası için; eski ve en ilkel olabilecek bir kağıt makinasının üç boyutlu olarak içinde yer aldığı bir tablo tasarımı yaptım.
Burda amaç kağıdın en ilkel haldeki birebir oluşumunun hikayesini anlatmaktı.Kağıdın oluşumunu, ağaçtan , odun haline gelişini , makinaya girişini ve geçirdiği tüm süreçlerini ve en son kağıt haline gelişini anlatan bir tablo tasarımıydı. Hikayeyi oluşturmaya başlamamdan , bitişine kadar süreç tam 3 ay sürdü. Şuan kağıt fabrikasının girişinde sergileniyor. 

8)Birazda kağıttan elbise tasarımınızdan bahsedelim mi? Diğer yaptığınız işlerden farklı olarak ekstra bir emek isteyen bir iş miydi?
   Kağıttan elbise için birebir terzi gibi patron çıkartarak çalışıyorum.Dolayısı ile süreçleri tamamen bir elbiseyi oluştururken ki ile aynı oluyor. Tabi kağıtla olduğu için patron çıkarttıktan sonraki süreçleri farklı şekillerde gelişiyor.Doku ve şekil verildiği noktalarda kendim farklı teknikler uyguluyorum. 

9) Elbise tasarımlarınızdan bir defile yapmayı düşündüğünüzü söylemiştiniz bir röportajınızda hala o düşünceniz geçerli mi? Eğer yaparsanız adından çok konuşturacak bir defile olacağı kesin!
   Evet kesinlikle bunu gerçekleştirmek istiyorum.Hatta bunu çok ciddi ve kapsamlı bir proje şeklinde yapmak istiyorum.
Tasarımlarımın geri dönüşüm değeri de tartışılmaz bir değer, dolayısı ile sosyal sorumluluk anlamında da yerini bulan bir proje olması niyetindeyim.Hazırlık ve görüşme sürecim devam ediyor, Doğru zamanda, doğru örtüşen markalar ile hayata geçireceğim.

10) Son olarak yarattığınız bu güzel hikaye ile ilgili ilerde bizi nasıl süprizler bekliyor?
   Deniz / MY PAPER ART by Deniz Doğruyol artık insanlar tarafından bilinirliği ve değeri farkedilen ve gün geçtikçe artan bir marka haline geldi.Dolayısı ile bu sene tasarımlarımı yurtdışında da tanıtmak ve farklı projeler yaratmak niyetindeyim.Bunun için bana gelen talepler ve benim olmak istediğim yerler ile görüşmelerim devam ediyor.Birkaç farklı marka ile geri dönüşüm projeleri hazırlıyoruz, en kısa zamanda sırası ile hayata geçireceğiz.Vitrin konsept tasarımı ve uygulaması yapıyorum, 2012 yazı için çok önemli bir markanın tüm sezon vitrin hikayesini hazırlıyorum.
Bunun dışında 2012 senesi için vintage düğün hikayeleri ve süslemeleri ile ilgili de koleksiyonlarım hazır.
Bilinen, alışagelmiş düğün konseptleri,düğün hediyeleri ve süslemelerinden farklı sıradışı arayışı Olan talepler için düğün hikayeleri yaratıyorum.A dan Z ye düğünün hikayesini oluşturup uyguluyorum.
   Hergeçen gün aslında yeni birşey keşfediyorum ve sonsuz yolculuğum keyifle müthiş heycanla devam ediyor. Ben kağıttan hayallerimi yaşıyorum ve hayalleri gerçeğe dönüştürmeye devam ediyorum...

PS: Peki Deniz My Paper Art tasarımlarına nasıl ulaşırım diye düşünenler için;
 

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails