13 Şub 2011

2011'in En Modasal Röportajı

Türkiye'de ki modasal sancıları, en sıkıcı tasarımcıları, dolabın vazgeçilmezleri hepsini bu mini röportajlarda topladım. Birbirinden farklı mesleklerde çok başarılı olan hanımları, modayla birleştirince çok güzel bir röportaj ortaya çıktı. Hepsine tekrar çok teşekkür ediyorum...


1)Ülkemizde ki en büyük modasal sancı sizce ne?
 Modayla ilgili sancılarımız olduğu bir gerçek. Bence en büyük sancı, tekstille modanın halen birbirinden ayrışamamış olması (bkz. Istanbul Fashion Week 2011 takvimi) Şahsen daha fazla genç tasarımcının sesini duymak ve yaratıcılık görmek istiyorum. Moda arenasını gereksiz yere işgal eden şişkin egoların var olmaması gerektiğini savunuyorum. İşini gerçekten aşkla yapan insanlara ihtiyacımız var. Moda 'moda' olduğu için değil veya göz önünde olmak için değil, gerçekten modayla ilgili her şeyi seven yaratıcı ruhlara açız!

2)
Moda adına yaptığınız en büyük hata neydi?
Ortaokul ve lise yıllarımda herkes gibi olmam ve farklılaşmamam gerektiğine inanarak giyinmek en büyük hataydı bence. Warner Bros'un çizgi film kahramanlarıyla bezeli sweatshirtleriyle veya Harley Davidson motorcu çizmeleriyle kendimi çok havalı hissettiğim günler geliyor aklıma. Bir dönem de göbeği açıkta bırakan tişörtler giymeye takmıştım. Kabus!

3)Bu sezon size en sıkıcı gelen tasarımcı ve tasarımı neydi?
2011 ilkbahar-yaz sezonunda  Ralph Lauren'in kovboy kızlarının ve Jean Paul Gaultier'nin David Bowie'vari rockçı look'unun çok sıkıcı göründüğünü itiraf etmeliyim. Bir de  Chanel! Aslında sorunu okuduğumda gözümün önüne gelen ilk görüntü bu olmuştu. Kaiser Karl 'yeni zenginler'i mi memnun etmeye çalıştı acaba bu 'büyümüş de küçülmüş' çiftle? Jean pantolon-jean gömlek kombinasyonunun göze hoş göründüğü koleksiyonlarla da karşılaştım (Bkz. Céline ve Derek Lam). Ancak Chanel defilesindeki gibi jean çizmeler ve tüvit ceketle bir araya gelince jean'e-jean ikilisi tahammül edilmez bir hal almış.

Seda Yılmaz - Elle Dergisi Editörü


 
1)Ülkemizde ki en büyük modasal sancı sizce ne?
Stil sahibi, kendine yakışanı giymesini bilen çok az insan var ülkemizde ve maalesef çok arabesk bir toplumuz ve bence bu tasarımcıların yaratım süreçlerini de etkiliyor. Tamamen hissettikleri gibi tasarımlar yapmak yerine piyasaya göre hareket etmek zorunda kalıyorlar diye düşünüyorum. Sonuçta tasarımcıların da maddi kaygıları var pek tabiki. Bu yüzden piyasanın da nabzını tutmak gerekiyor. Ama bu da yeterince özgün ve yaratıcı işlerin ortaya çıkmasına engel oluyor bence, bir kısır döngü olarak görüyorum.

2) Moda adına yaptığınız en büyük hata neydi?
Lise dönemimde 'tikky' modasına uymaktı. Söylemeye bile utanıyorum şu an =) 

3) Bu sezon size en sıkıcı gelen tasarımcı ve tasarımı neydi? 
Mehtap Elaidi'nin son koleksiyonunu gerçekten sıkıcı buldum.

Elif Domaniç - Elele Dergisi Stil Editörü

 
1) Dolabınızdaki en değerli parçanız nedir? 
Kendim cizip, diktirdigim, bel kısmı mesh panel, jumpsuitim.  

2)Giymekten asla sıkılmam dedikleriniz?
  Kendimi ve üzerimde tasıdıklarımı insanların gozune sokmayı pek sevmem. Bu nedenle tercihlerim, drop shoulder ya da cut-off salaş tişörtler, oversized jean ve flannel gömlekler, vintage ceketler, koyu renk taytlar, diyebilirim.
   
  3)Moda adına yaptığınız en büyük hata neydi? 
   Secimlerimi moda uzerinden yapmadıgım icin, her zaman begendigim ve yakıştığını düşündüğüm şeyleri alıp, kullandım. Fakat, eskilere bakıp, kendi zevkimi yadırgadıgım cok zaman olmustur.. Kıyafet uzerinden degerlendirmezsek, kadınların çoğunun -tabii benim de- surekli ve bilinçli şekilde yaptığı en kesin hata, ''kahkül''dür: O, arada gelir ve siz lanetlenleyerek geri gonderirsiniz.

 K'eref Guase - Endüstri Ürünleri Tasarımcısı


1)Ülkemizde en büyük modasal sancı sizce ne? 
Sancılı kısmı "olmaması" gelişmemesi pazarlanmaması üzerine olabilirdi. ama son 5 senede 1 çok şey değişti özellikle istanbul, bu fikri oturtmak ve pazarlamak için doğru bir afiş oldu.

2)Giymekten asla sıkımam dediğiniz?
Kesinlikle güneş gözlüklerim! Yaz, kış farketmez. Vazgeçemem onlardan!
 
3)Moda adına yaptığınız en büyük hata neydi?
Moda adına yaptığım hatalar moda olabilitesi yüksek şeyler olduğu için çok da hata sayılmıyorlar hani, hata efsaneleşmeyede götürebilir.

Bâlâ Atabek - Oyuncu


  1)Ülkemizde ki en büyük modasal sancı sizce ne?  
      Aklıma ilk gelen "mahalle baskısı" oldu. Ben Türk halkının da aslında geçmişten gelen harika bir moda zevkinin olduğu görüşündeyim. Ama son dönemlerde "elalem ne der" derdi sarmış durumda herkesi, bu sebepten kimse gerçekten istediğini giyemez olmuş. Madrid'de yaşayan bir arkadaşım "Buraya geldikten sonra anladım ki ben pantolon giymeyi sevmiyormuşum meğer" demişti :) O kadar yabancıymış Türkiye'de yaşarken kendisine. Burada malesef özellikle de toplu taşıma kullanan biriyseniz ve hayatınız özel davetler arasında geçmiyorsa belirli kurallara uymak durumundasınız. Veya size yönelen dik bakışları kabullenmek... 

  2)Moda adına yaptığınız en büyük hata neydi?
Ayakkabılara çok düşkünümdür. Her kıyafet/aksesuar bir yana ayakkabılar bir yana. Bazen bu konuda gözüm dönebiliyor. Ayağıma olmadığını bile bile mesela 1 numara küçük veya büyük olan ayakkabıyı çok sevdiysem satın alabiliyorum. Böyle birkaç ayakkabım var dolabımda. Evet çok güzeller ama giyemiyorum ki! :)

  3)Bu sezon size en sıkıcı gelen tasarımcı ve tasarımı neydi?
  Genel olarak tümü siyah renkten oluşan koleksiyonları biraz sıkıcı bulduğumu söyleyebilirim :)
Alışveris Cini - Blog Ödülleri 2010 En iyi Moda Blogu


1)Ülkemizde ki en büyük modasal sancı sizce ne?
Bir moda kültürünün olmaması. Moda tasarımının sokaktan  ve etnisiteden beslenip yeni sekillerde, özgün sekillerde yorumlanmasi  yerine  disaridan  kopyalanarak  oluşması.

2)Moda adına yaptığınız en büyük hata neydi?
Çoook eskiden bile  olsa:) ayak kısmında streç bantlar olan taytlardan-sanıyorum füzo deniyor - giymek:))

3)Bu sezon size en sıkıcı gelen tasarımcı ve tasarımı neydi?
Tek tek belirtemeyecegim ama Rodarte, Philip Lim, Jason Wu dışında  Sonbahar 2010 koleksiyonlarinda maalesef genel olarak New York beni pek tatmin etmemisti, duragan, tekrarli, cok notral ve sıkıcı buldum. Paris ve Londra moda haftalari ise heyecan vericiydi.

Styleboom - Blog Ödülleri 2010 En iyi Moda Blogu 2.si

1 yorum:

ALIŞVERİŞ CİNİ dedi ki...

Çok güzel olmuş! Ellerine sağlık :)

Related Posts with Thumbnails